مقالات
انسان موجودی ابزار ساز است و ابزار هایی که انسان ساخته و می سازد همه ملموس و فیزیکی نیستند.
اگر بخواهیم به یک جمع بندی کلی در مورد روش های آموزش زبان خارجی در کشورمان برسیم می توانیم سه نسل متفاوت زبان آموز را که تا کنون به دنبال تغییر روش ها و رویکردهای زبان آموزی به وجود آمده اند؛ شناسایی کنیم:
به راستي با كدام معيار مي توان از صحت ادعاي مدعيان آموزش به كودكان، مراكز "به اصطلاح دوزبانه" و افراد و آموزشگاههايي از اين دست پي برد؟
به نظر شما کدام یک از این دو رویکرد درست است؟ این که ما بچه هارا از خردسالی کلاس زبان ببریم یا این که بچه های خردسال را فعلاً به هیچ مدل کلاس زبان نبریم و بعد از هفت هشت سالگی آن ها را در کلاس های زبان ثبت نام کنیم؟
بارها گفته ام و باز مي گويم كه بيست سال زمان لازم است تا مردم به اين روش ايمان بياورند و بعد از آن مردم خود به دنبال اين روش خواهند آمد به شرط آنكه توسط افراد سودجو به ابتذال كشيده نشود!
وقتی ما ناچاریم والدین رو از این روش آگاه کنیم تا اجراش کنن اون وقت هرچی براشون دلیل و برهان بیاریم که بچه ها نباید آگاه بشن باز هم نمی تونن جلوی خودشونو بگیرن! یا تشویقش می کنن به دیدن! یا سعی می کنن توجهشو جلب کنن به صفحه تلوزیون! یا در مورد این روش در حضور فرزندشون با دیگران حرف می زنن! یا از بچ ...