سناریوی اول:
مادری برای اولین بار به دفتر ما تماس می گیرد تا این روش را با فرزند خودش آغاز کند و در میان مکالمه تقاضای نماینده شدن دارند!
پاسخ ما به ایشان:
مادر گرامی شما که در آغاز راه هستید از کجا با تمام وجود می دانید که ما راست می گوییم و این روش نتیجه بخش است که می خواهید مبلغ و مروج این روش هم بشوید؟
شما که خود تازه دارید با این روش آشنا می شوید چگونه می خواهید در نقش مشاور دیگران عمل کنید؟
شما که هنوز معلوم نیست صبوری و پشتکار انجام اینکار را داشته باشید یا خیر، چگونه می توانید دیگران را به صبوری و پشتکار دعوت کنید؟
شما که فرزند عزیزتان تازه قرار است در ابتدای این راه قرار بگیرد در پاسخ به والدین دیگر هنگامی که از وضعیت فرزند خودتان می پرسند چه پاسخی برای گفتن دارید؟
سناریوی دوم:
مادری که به گفته خود این روش را مدتهاست شروع کرده اند و فرزندشان دوزبانه شده است به دفتر ما تماس می گیرند و تقاضای نماینده شدن دارند.
پاسخ ما به ایشان:
با عرض معذرت ما از کجا بدانیم که شما راست می گویید؟ اگر بنا به گفته خودتان سه سال است که با ما شروع کرده اید چرا در این مدت هیچ صوت یا تصویری از فرزند خودتان برای ما ارسال نکرده اید تا هم نظر ما را در مورد وضعیتش جویا شده باشید و هم ما امروز شما و وضعیت فرزند شما را بشناسیم؟
آیا خودتان به ما وفادار بوده اید و کارتون های طبقه بندی شده مناسب سن فرزندتان را از ما تهیه کرده اید تا بتوانید مبلغ خوبی برای ما و مجموعه های ما باشید؟
آیا خودتان فقط از مجموعه های طبقه بندی شده مناسب سن فرزندتان استفاده کرده اید تا بتوانید دیگران را هم از مجموعه های بازاری، ضد تربیتی و بعضا مضر یا دست کم بی فایده برای دو زبانه شدن برحذر دارید؟
سناریوی سوم:
خانم یا آقایی فارغ التحصیل یکی از گرایش های زبان انگلیسی و مدیر یک آموزشگاه زبان که ز گهواره تا گور را آموزش می دهند تماس می گیرد و تقاضای نماینده شدن دارد.
پاسخ ما:
دوست عزیز ما با آموزش مستقیم و غیر مستقیم و حتی از طریق بازی به کودکان دست کم زیر هشت سال مخالفیم و بنابراین نماینده شدن شما هم برای شما و هم ما نقض غرض خواهد بود! حتی اگر به فرض بفرمایید که مربی شما نیتیو هم است باز ما با آن قسمت آگاه شدن بچه ها که متوجه می شوند تحت آموزش زبان قرار دارند مشکل داریم.
البته این به معنای عدم همکاری ما با شما نیست هر زمان که بخواهید می توانید مجموعه های ما را برای اهداف کمک آموزشی خودتان سفارش دهید.
نتیجه گیری:
اگر شما بخواهید نماینده فروش فلان برند کنسرو ماهی هم بشوید؛ اخلاقی این است که خودتان با آن برند از مدتها قبل آشنا باشید، آن برند را شخصا دوست داشته و مصرف کننده وفادار و پر و پا قرص آن باشید.
آیا یک گیاهخوار فروشنده قابل اعتمادی برای کنسرو ماهی می تواند باشد؟
تمام این شرایط مربوط به یک محصول غذایی بود حال مقایسه کنید با محصولات و متدی برای جگر گوشه های مردم!
ما برای نمایندگی دنبال فارغ التحصیلان زبان خارجی یا افرادی خوش زبان و دارای تخصص در بازاریابی نیستیم! به دنبال مادرانی هستیم که سال هاست خالصانه و با ایمان و اعتقاد و وفاداری به مجموعه ما، مشغول اجرای نا محسوس این روش روی دلبندان خود هستند
فقط آن چه برای خود می پسندیم و به آن ایمان و اعتقاد داریم را برای دیگران بپسندیم!
۴ مرداد ۹۷ علی امینی